Algemeen

Yvon Women’s Wear inleverpunt voor Hengelose stomerij Cristal Cleaning

ALMELO – De Almelose damesmodezaak Yvon Women’s Wear breidt haar service uit. Het is nu ook mogelijk om kleding en dekbedden die gereinigd of gestoomd dienen te worden in te leveren. De Hengelose stomerij Crystal Cleaning zorgt ervoor dat binnen enkele dagen dat de artikelen schoon kunnen worden opgehaald, in Almelo.

“We hadden vroeger City Cleaning, maar die is al een jaar of 5 weg. Van klanten kregen we steeds vaker vragen over het wassen en stomen van kleding. We verwezen ze dan graag naar Cristal Cleaning”, geeft Yvonne Blaauw aan. “Maar niet voor iedereen is het weggelegd om naar Hengelo te rijden. We denken graag mee met de klant en Cristal Cleaning biedt erg goede service. Daar houden we van. We willen graag in het gat springen dat is ontstaan sinds er geen stomerij meer in de binnenstad is. En zo hebben we samen kunnen regelen dat Yvon Women’s Wear een inleverpunt is geworden.” 

Klanten kunnen tot 11 uur hun te reinigen goederen met de auto voor de deur in het pand aan de Grotestraat 88 in Almelo afleveren. Dennis Groenewegen van Cristal Cleaning komt twee keer per week, op woensdag en vrijdag, de goederen ophalen en de gereinigde stukken afleveren.

Cristal Cleaning in Hengelo is een familiebedrijf, opgericht in 1959. De grootouders van Dennis hebben twintig jaar geleden het bedrijf overgenomen. Dennis is de derde generatie binnen het familiebedrijf. Inmiddels werken onder meer zijn ouders en tante bij de stomerij. Een ambachtelijk bedrijf waar alles met de hand wordt nagelopen. Service en kwaliteit staan voorop. Dennis: “We kijken elk kledingstuk zorgvuldig na hoe we deze het beste kunnen behandelen. Niets gaat in de massa mee. Daarna worden de stukken zorgvuldig gestreken en door onze strijkster, die al dertig jaar in dienst is, nagestreken. We geven nooit kleding mee zonder dat wij er tevreden over zijn. Dat is onze kracht.”

En dat blijkt wel uit het feit dat ook de Amsterdamse modezaak Oger aan de P.C. Hooftstraat dure merkkleding voor reiniging naar de Hengelose stomerij brengt.

“En wij zijn ook gek op service”, voegt Yvonne toe. “Vandaar dat we ook zo blij zijn met deze samenwerking. Op deze manier kunnen we klanten de beste service bieden.”

Bij het inleveren van artikelen wordt wel een telefoonnummer gevraagd. “Het kan namelijk zijn dat we voor een bepaald kledingstuk iets meer tijd nodig hebben. We leveren liever kwaliteit dat iets meer tijd kost, dan dat een klant snel maar ontevreden zijn kledingstukken weer terugkrijgt”, legt Dennis uit. “Om de klant dan op de hoogte te stellen dat het iets langer duurt, brengen we hem daar graag van op de hoogte.”

Yvonne is enorm content met deze service naar haar klanten. “En voor de prijs hoef je het niet te laten. Voor drie euro is bijvoorbeeld een overhemd gereinigd, gestreken en wordt het op een hanger afgeleverd.”