gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Terug
vul1 in ha44.jpg
Gemeente

Nieuwe abri-campagne in binnenstad laat Almelo zien zoals het is

ALMELO - Vanaf deze week zijn door heel Almelo vijf nieuwe abri’s te zien die elk op hun eigen manier een inkijk geven in het karakter van de stad. Geen standaard promotiebeelden of toeristische highlights, maar rauwe, herkenbare beelden van het alledaagse Almelo. Echte mensen, echte plekken, echte situaties. Door middel van beeld en woord wil de campagne een gevoel overbrengen: dát is dus Almelo.

vul2.jpg
vul3.jpg
vul4.jpg
vul5.jpg

Beeld en tekst die raken

De abri-campagne is ontwikkeld vanuit de citymarketingvisie heerlijkAlmelo. De vijf affiches verbeelden ieder één van de kernwaarden uit het citymarketingplan: no-nonsense, eigenzinnig, ondernemend, gastvrij en uitdagend. Niet in abstracte termen, maar vertaald naar situaties en personen die voor veel inwoners herkenbaar zijn. Denk aan een kroeg die voelt als thuiskomen, spelende kinderen op het randje van hun kunnen of een ondernemer die gewoon begint zonder bang te zijn dat het misschien wel eens kan mislukken.

Elke abri bevat een korte, krachtige zin die het gevoel van de kernwaarde oproept. Beelden en woorden werken samen om iets te laten voelen zonder het letterlijk te benoemen.

Campagne voor de Almeloër

De campagne richt zich, anders dan hoe citymarketing normaal werkt, in eerste instantie niet op toeristen, nieuwe bewoners of bedrijven van buiten de stad. De focus ligt juist op de Almeloër zelf. Door opnieuw te laten zien hoe bijzonder Almelo is, in z’n mensen, z’n omgeving, z’n manier van doen, moet het gevoel van trots worden aangewakkerd.

Niet door de stad mooier te maken dan ze is, maar juist door te laten zien wat haar écht bijzonder maakt: het ongepolijste, het eigenzinnige, de onderlinge verbondenheid. Zo ontstaat er ruimte voor een gedeeld gevoel van trots en collectief eigenaarschap over het verhaal van Almelo.

De vijf kernwaarden in beeld

De vijf abri’s verbeelden de volgende waarden:

Gewoon mooi zoals het is – no-nonsense
Met trots uit de pas – eigenzinnig
Waar kansen niet blijven liggen – ondernemend
Uitgaan en thuiskomen – gastvrij
Spelenderwijs grenzen verleggen – uitdagend

De afsluitende zin op elke uiting, ‘Dat is dus Almelo. heerlijkAlmelo’, slaat de brug tussen beleving en merkidentiteit. Het is een herkenbare erkenning van het karakter van de stad, zonder het uit te hoeven leggen.

Deze serie vormt het startpunt van een bredere beweging waarin het verhaal van Almelo steeds meer zichtbaar wordt in het straatbeeld en op de plekken waar mensen samenkomen.

Meer informatie

De abri’s zijn de komende weken te zien op verschillende locaties in Almelo. De campagne wordt aangevuld met interviews, verhalen en online content rondom de gezichten achter de affiches.